Nová podoba Firmy.cz bude oficiálně spuštěna 1.4.2014. Vyzkoušet všechny novinky můžete ale už teď na testovací verzi beta.firmy.cz.

Jaká vylepšení přináší nová verze pro uživatele?

Firmy.cz - ukázka

Nový vzhled

Přívětivější prostředí s větší dominancí fotografií.

 

Propojení s Mapy.cz

Přes mapy se otvírají nové možnosti rychlého hledání. Stačí nastavit svou aktuální polohu a přes fulltext najít potřebnou firmu nejblíže vaší lokalitě. Hrozně se mi líbí „zůmování“ v mapách při hledání nějaké firmy. Zapsané firmy v katalogu se tak krásně shlukují a roztrhávají, podle toho jestli přibližuju nebo oddaluju :-).

Recenze

Přibydou recenze jednotlivých firem i živnostníků. Jednoduše oddělíte zrno od plev.

Hledání podle kritérií

Můžete si volit různá kritéria pro hledání. Například takový hladový nekuřák, který zrovna u sebe nemá hotovost a potřebuje se nutně najíst, si na svém mobilu najde jen takové restaurace v blízkém okolí, které jsou nekuřácké a nabízí možnost platby kartou. Pár kliknutí a už se může futrovat.

Co bude nového pro firmy a živnostníky?

Zápis zadarmo!

Zápis a přidání všech informací na firmy.cz bude zdarma. K tomuto kroku přistoupil Seznam z prostého důvodu. Chce rozšířit databázi provozoven, aby uživatelé nacházeli přesně to, co potřebují.

Ale přece nic není zadarmo, tak kde je ten háček?

Aukce pozic

Háčkem je zpoplatnění skrze denní aukce. Kdo nebude utrácet v aukcích, bude schovaný v „koutě“.  Firmy se budou předhánět, kdo bude ve výpisu firem na lepší pozici (a to jak v kategoriích, tak i přes fulltext na klíčová slova). Kdo nabídne víc v denní aukci, dosáhne lepší pozice, bude více na očích.

Kdo se bude pohybovat v hodně konkurenčním prostředí, může se mu tento způsob celkem prodražit. Platit se bude i za další speciální nabídky. Je  třeba, jako vždy, myslet na návratnost investice a flexibilně pracovat s rozpočtem na propagaci.

Cílení propagace dle lokalit

Podle zákulisních informací by mělo být možné cílit propagaci firem podle lokalit. Vaši provozovnu budete moci tlačit na přední pozice jen tam, kde to má smysl. Pokud má někdo pneuservis v Jihlavě, bude pro něj jistě prioritou být na předních pozicích jen v Jihlavě a blízkém okolí.

Máte přesnější informace o cílení podle lokalit?

Shrnutí

Celkově se mi nové Firmy.cz líbí. Pro uživatele se stanou jistě mnohem užitečnější než byly doposud.

Pro firmy se nabízí více možností, jak si s propagací hrát a přesněji cílit. Mělo by jít smysluplněji pracovat s investovanými penězi do propagace. Zda-li bude pro firmy nový způsob zpoplatnění dražší nebo levnější než ten starý, to ukáže až reálný provoz. Je to závislé například na faktorech jako konkurence v oboru nebo správné nastavení propagace.

 

Tomáš Kouba

Jednatel Net Magnet s.r.o.