Pracujete s Google Tag Managerem a Google Analytics, ale chtěli ho pozvednou na vyšší úroveň? Máme pro vás pár velmi užitečných tipů.
V rámci Marketing Festivalu 2019 jsem využil našlapaného školení od jednoho ze spíkrů. Jono Alderson chrlil ukázky šikovného nastavení Google Analytics, Google Tag Manageru a Google Data Studia tak rychle, až mi z toho zasychaly rohovky a musel jsem vědomě mrkat. Jaké byly nejužitečnější tipy?
- Odesílejte z GTM do GA Javascriptové error hlášky z prohlížeče. Dozvíte se, komu web zlobí, jaký má prohlížeč, na jaké stránce a kdy se projevil atd. Nedocenitelné pro front-end vývojáře.
- V GTM u nastavení GA používejte transport:beacon. Je to modernější způsob trackování, díky kterému můžete trackovat i na jaké externí odkazy uživatelé vašeho webu klikali.
- V GTM odstraňujte z URL a titulku osobní údaje (Jono parsuje jen e-mail), abyste předešli jak vlastním omylům, tak black hat škůdcům. Když totiž GA zjistí, že máte v nějaké URL nebo titulku stránky osobní údaje (např. e-mail), smaže vám kus dat nebo rovnou celý účet. Au.
- Když uživatel přijde na web, stráví na něm alespoň 30 s a uvidí 50 % stránky, Jono odesílá do GA interakční událost (event), aby nebyla tato návštěva případně brána jako okamžité opuštění.
- Dejte si pozor na limit 500 hitů za návštěvu (hit = jedno odeslání GA dat, tedy např. zobrazení stránky, událost, objednávka, …). Jakmile ho uživatel dosáhne, přestanou se do GA odesílat jakákoli data a ani se o tom nikde nedozvíte.
- Metrikami nových uživatelů a atribučními modely se už radši neřiďte. Aktuální update Safari totiž způsobí, že se budou všechna klientská cookies (patří sem i GA) mazat po 7 dnech. Takže uživatele Safari si už nepropojíte, pokud váš web navštíví po týdnu. Dá se čekat, že tímto trendem se vydají i ostatní prohlížeče.
- Nastavte si GA, aby odstraňovalo zbytečné parametry v URL, které plevelí data. Např. jde o facebook, který dává do odkazů na web fbclid=xxxxxxx. Vyfiltrujte si stránky s parametry v URL a trochu si tam zameťte 🙂
- Google Data Studio si spíš musíte sami osahat. Super užitečná věc je ale propojování zdrojů. Můžete si např. do jedné tabulky natáhnout URL stránek a k nim CTR z Google Search Console a míru okamžitého opuštění z Google Analytics.