LovecPokladu.cz
Komunitní portál a e-shop
Nejrozsáhlejší web, který jsme postavili a postupně ho vylepšujeme už od roku 2007. Díky našemu kreativnímu uchopení skvělých nápadů klienta se kolem značky Lovce pokladů podařilo vybudovat silnou komunitu hledačů s detektory kovů. Proto je tento web místem číslo jedna, kde Češi nakupují své detektory kovů a příslušenství.
- 7 let spolupráce
- z nuly na silnou značku a největšího prodejce detektorů kovu v ČR a SR
- ojedinělá crowdsourcingová webová aplikace
- rozsáhlý eshop
- 5000 návštěv denně
- 9. místo v anketě Křišťálová lupa o nejlepší zájmový web roku 2013
Jak jsme toho dosáhli?
Responzivní design s archaickým nádechem
Návštěvníkům webu, kteří milují historii a archeologii, nebývají fandy moderního minimalistického designu. To jsme věděli už v roce 2007 a od té doby se nic nezměnilo. Ale i tito lidé chtějí informace servírované přehledně v jakémkoli zařízení vč. mobilu. Proto byl design webu po malých krocích zpřehledňován a později upraven tak, aby se plynule přizpůsoboval jakémukoli zařízení (tzv. „mobile-first responzivní design”).
Lovci Historie – crowdsourcingová aplikace pro určování nálezů
Zadání znělo: hledači nejen s detektory kovů neustále řeší identifikaci svého nálezu. Kdyby mohli snadno určit, co vlastně nalezli, velmi by to ocenili.
Naše řešení: v roce 2013 jsme navrhli a naprogramovali crowdsourcingovou subaplikaci na webu LovecPokladu.cz s názvem Lovci historie. V ní si nálezy vzájemně určují sami uživatelé - amatérští archeologové.
V čem spočívá jedinečnost crowdsourcingové aplikace?
V sekci Lovci Historie může kdokoli vložit neidentifikovaný nález, který pak ostatní hledači pomáhají určovat. Určování funguje na principu crowdsourcingu, kdy uživatelé hlasují, do jaké kategorie by měl nález patřit. Z hlasů od uživatelů se vybere to nejpravděpodobnější řešení.
Za správné určení získávají hledači zkušenostní body a vylepšují svoji hodnost (gamifikace). Díky systému určování se kdokoli může dozvědět, co to vlastně nalezl a tato data pomáhají archeologům v českých muzeích zjišťovat, jaké předměty hledači nachází na území ČR. Sekce Lovci Historie také obsahuje rozsáhlý ručně tvořený katalog historických mincí.
Přínos za první rok provozu (spuštěno v prosinci 2012):
- 25 000 nálezů vložených uživateli – nárůst o 600 %.
- 130 000 hlasů na určení nálezu. Pokud by jedno hlasování zabralo minutu, pak uživatelé odvedli zdarma 1800 hodin práce, což je cca 8 hodin práce každý pracovní den. Práce, kterou uživatelé rádi a bezúplatně udělali pro jiné.
- 10% zvýšení návštěv webu nad běžný meziroční růst návštěvnosti.
- Lovce pokladů si začínají číst i cizinci a to i přesto, že web není přeložený.
- Otevírá se cesta k užší spolupráci s Archeologickým ústavem Akademie věd ČR.
PPC kampaně a optimalizace pro zbožové vyhledávače
- Spravujeme PPC reklamní kampaně v systémech Google AdWords (vč. retargetingu) a Seznam Sklik.
- Optimalizujeme také XML feedy pro zbožové vyhledávače a na Heureka.cz se aktivně zapojujeme do tvorby kategorií. Díky tomu se nám daří držet celkové náklady za srovnávače zboží (vč. naší správy) pod 5 % z přivedených tržeb.
Chcete také takový web? Dejte vědět, popovídáme si..